Itt az új Fiat Bravo!
A5.hu 2006.10.26. 20:14
Véget ért a Stilo név rövid pályafutása, és visszatért helyette a Bravo. A Fiat legújabb alsó-középkategóriás modelljének premierjét 2007 januárjában tartják, addig pedig itt vannak az első hivatalos infók az autóról!
Január 29-én Rómában hull le a lepel arról a modellről, amihez a Fiat igazán vérmes reményeket fűz. Ez így is van rendjén, hiszen az újdonság az európai vásárlók legkedveltebb kategóriájában fog indulni (többek között ide tartozik például a Volkswagen Golf és a Ford Focus), tehát nem mindegy, hogy mekkora szeletet tud magának kihasítani a képzeletbeli tortából.

Három hónappal a bemutató előtt már hivatalos információk is megjelentek, így a sok találgatás után végre van miből kiindulni. Az ötajtós újdonság követi a Grande Punto által megkezdett formanyelvet, alapvetően a "kistestvérre" hasonlít a Bravo. A forma tehát ismerős, mégse mondhatjuk, hogy ugyanazt látjuk, mint korábban. Az orrészen például az új rajzolatú, jobban felhúzott fényszórók között keskenyebb hűtőrács kapott helyet, aminek a közepén a Fiat új logója található. (Az új emblémára azért volt szükség, mert az olasz gyár így akarja nyilvánvalóbbá tenni az új korszak kezdetét.) Az első kerékjáratok erős domborítást kaptak, míg a lökhárítóba integrált ködlámpák új rácsozatú légbeömlőt fognak közre. A dinamikus összhatást tovább erősíti a laposan húzódó szélvédő is.

Az öv vonal végig meredeken emelkedik, amit hátul a teljesen új formájú lámpatest zár le. Szintén a sportosság jegyében helyet kapott egy kis méretű tetőspoiler és egy diffúzornak álcázott hátsó köténylemez, amiben még integrált ködlámpát és tolatólámpát is felfedezhetünk. Bátran alkalmaztak krómbetéteket is, például az oldalablak-kereteken és a kilincseken. Az ígéretek szerint a beltér kifejezetten tágas lesz, ami a külméretek alapján nem is elképzelhetetlen: az autó 4,34 m hosszú (ez 13 centivel több a Golf azonos adatánál), 1,79 m széles és 1,49 m magas, míg a tengelytáv 2,6 méteres. A csomagtér is figyelemre méltónak ígérkezik, 400 liternyi poggyászt képes befogadni, ezzel a kategória legnagyobbja lesz ebben a tekintetben. Szerencsére a Fiat nem akarja túl kis motorokkal kiszúrni a vásárlók szemét: a belépő modellben 1,4-es 90 lóerős benzinmotor fog dolgozni, de ugyanilyen lökettérfogattal kapható lesz a teljesen új fejlesztésű turbós T-Jet motor is két változatban, 120 és 150 lóerővel. Dízel oldalon pedig a már jól ismert 1,9-es Multijet alkotja a kínálatot, az erősebb benzinesekkel megegyező teljesítményszintekkel.
Az értékesítés rögtön a bemutatót követő héten megindul egész Európában, az árak azonban csak később válnak nyilvánossá.
Eredeti cikk a http://www.a5.hu/cikkek/1/18012.shtml
|