Autóshírek : Lehullt a lepel a Mercedes C-osztály és a nevetséges műszerfalú Smart ForTwo-ról |
Lehullt a lepel a Mercedes C-osztály és a nevetséges műszerfalú Smart ForTwo-ról
A5.hu 2006.10.25. 21:34
Jövő márciustól két régi-új modellel bővíti kínálatát a Mercedes: az új C-osztállyal és a Smart ForTwo következő generációjával. Mindkettő nagy sikerre számíthat.
Teljesen megújult belsővel és külsővel kezdi meg legújabbkori karrierjét 2007
tavaszától a Mercedes C-osztály. A stuttgartiak jól bevált receptet követtek, ha
le akarnánk egyszerűsíteni a dolgot, azt mondhatnánk, hogy tulajdonképpen
lekicsinyítették az aktuális S-osztályt. Az auto motor und sport információi
szerint a 4,58 méter hosszú limuzin le sem tagadhatná, hogy rokonságban áll a
Mercedes zászlóshajójával, ugyanis oldalról és hátulról kísérteties hasonlóságot
mutat a két jármű. A tervezők egyedül az autó elejénél engedték szabadjára a
fantáziájukat, de persze csak mértékkel: az S-osztály visszafogott, elegáns
orrészéhez képest itt egy kifejezetten vad, agresszív tekintettel találja magát
szembe az, aki az autó elé áll. Ez leginkább a fényszóróknak köszönhető, amelyek
a CL-hez hasonlóan jóval laposabbak. (A kinézetre agresszív orrész persze a
gyalogosok védelmének szem előtt tartásával készült, ezért lejt olyan
határozottan.) A karosszéria amúgy nagyon egységes és szép, az egyenes élek
nyugodt felületeken haladnak végig, nem váltogatják egymást homorú és domború
részek, mint az az új BMW-k esetében jellemző. Az autó jellege így inkább az
elegáns felé tolódik el, de kétségtelenül jóval sportosabb, mint az elődmodell.
A dinamikus formával a gyárnak az a célja, hogy a fiatalabbak számára is vonzóvá
tegye a márkát, hiszen jelenleg a vásárlók átlagéletkora 53 év!

Az, hogy az autó jóval kisebb, mint az S-osztály, még nem jelenti azt, hogy
szűkös is lenne. Az újdonság minden dimenziójában megnövekedett az elődhöz
képest (Hosszában 5 centit, magasságban 2-t, szélességben pedig 4-et), így az
utastér négy felnőttnek igazán kényelmes. A csomagoknak is több hely jut, immár
475 liter. A belső tér szintén modern és klasszikus elegye, amit fabetétekkel
tehetünk otthonosabbá, vagy alumíniumbetétekkel sportosabbá. A krómkeretes
műszerfalon két nagyobb óra mutatja a sebességet és a fordulatszámot, míg a két
kisebb a benzinszintről és a motor hőfokáról tájékoztat. Felárért kérhetünk a
középkonzol tetejére egy nagyméretű színes kijelzőt is, ami a különböző funkciók
(CD-s rádió, klíma, stb.) állításán túl navigációs rendszerként is
funkcionálhat. A nagyobb márkatársaktól is érkezik ez-az az extralistára,
kapható lesz például a Pre-Safe rendszer (ami az esetleges baleset előtt ideális
helyzetbe állítja az üléseket, megfeszíti a biztonsági öveket és bezárja az
ablakokat), valamint az E-osztályban bemutatkozott ILS, az intelligens
fényszórórendszer. Ez a rendszer a bi-xenon fényszórókhoz csatlakozva képes az
adott útviszonyokhoz állítani a világítást.
A limuzin és a szeptembertől elérhető kombi esetében is a benzines kínálatban
a C 180-as modell lesz a belépő, 156 lóerővel és 230 Nm-rel, míg dízelfronton a
C 200 CDI 136 lóereje és 300 Nm-es nyomatéka jelenti az alapot. A további
benzines kínálat: C 200 (184 Le, 250 Nm); majd a V6-osok C 230 (204 Le, 245 Nm),
C 280 (231 Le, 300 Nm) és C 350 (272 Le, 350 Nm). A dízelpalettát a következő
modellek alkotját: C 220 CDI (170 Le, 400 Nm) és C 320 CDI (225 Le, 510 Nm).
Alapesetben minden modellhez hatfokozatú manuális váltó jár, míg a
négyhengeresekhez extraként hatfokozotatú, a V6-osokhoz pedig hétfokozatú
automata is rendelhető lesz. Most először már a V6-os dízelből is készül
összkerék-meghajtású változat is. Később érkezik még a C 63 AMG is, amely egy
6,2-es V8-ast kap. Az általa leadott 450 lóerővel és 600 Nm-rel kiváló ellenfél
lesz a BMW M3-asnak is.

A legújabb Smart ForTwo ezzel szemben teljesen más erényekkel rendelkezik, a
kis méretekkel rendelkező kétüléses ugyanis a világ legalacsonyabb szén-dioxid
kibocsátású autója (megelőzve a hibrid Toyota Prius-t is). A generáció váltás
során azért a ForTwo sem kerülhette el a növekedést, összesen 18 cm-t szedett
fel hosszban. A 18 centi egyenletesen oszlik el a két tengely között, valamint
az autó elején és hátulján, megnövelve ezzel a túlnyúlásokat, amire a nagyobb
biztonság miatt volt szükség. Mivel a típus még a modellciklus végén is jól
fogy, a külsőhöz csak mértékkel nyúltak hozzá a mérnökök. Megváltozott a
szélvédő formája, újak a fényszórók és a visszapillantó tükrök, átrajzolták a
hűtőrácsot, és az eddig függőleges kilincseket vízszintesre cserélték.

Belül a műszerfal nagyon letisztult, az egyszerű formák dominálnak, azonnal
könnyen el lehet rajta igazodni. Újítottak a motorok terén is, és bár maradt a
három henger, a 0,7 literes blokkot a Mitsubishi 1 literes erőforrására
cserélték. A legnagyobb teljesítmény ezentúl 70 lóerő lesz, ami a turbós
változatban 90-re növekszik. A dízel változat 0,8 literes lökettérfogata nem
változott, viszont erősebb és takarékosabb lett a régi motornál. Az ígéretek
szerint tovább javul a vezetési élmény, hála a ForFour-ból átvett ötfokozatú
szekvenciális váltónak, ami opcionálisan a kormányról is vezérelhető. Az elődnél
nem csak komfortosabb, de agilisabb viselkedés az új futóműnek és a megnövelt
rugóutaknak köszönhető. Az új Smart németországi alapára 9500 euró (kb. 2,5
millió forint) körül lesz, ami magában foglalja az ESP-t és a
vészfékasszisztenst is - a kabrió változat ennél valamivel drágább lesz. Hazai
ár csak a premier után várható.
Eredeti cikk a http://www.a5.hu/cikkek/1/18003.shtml
|